"Quan somio m'apropo a tu, quan em desperto segueixes aquí. Mai podem parar de somiar"
martes, 10 de diciembre de 2013
Francesco Tonucci
També conegut pel pseudònim "Frato", és un pensador, psicopedagòg i dibuixant italià. És autor de nombrosos llibres sobre el paper dels nens en l'ecosistema urbà i d'articles en revistes italianes i estrangeres. L'objectiu d'aquest programa és crear una base de dades "per i pels nens". Les seves recerques se centren en el desenvolupament cognitiu dels nens, el seu pensament, el seu comportament i la relació entre la cognició dels nens i la metodologia educacional. En 1991 va dur a terme al seu poble natal el projecte de Ciutat dels Nens, consistia a fer una ciutat el punt de la qual de referència siguin els nens. El projecte va tenir molt èxit i es va estendre a diferents punts del món. Ens deixa algunes frases com...
"L'escola ha de ser capaç de llegir la realitat concreta que envolta al nen. La geografia és la del seu barri; la història, la de la seva família".
"L'escola no canvia, continua sent de complement, roman la selecció encara que desplaçada cap als nivells superiors, els instituts, les universitats i el treball; puja el percentatge de :analfabetisme funcional, és a dir, el nombre dels quals mai utilitzen els instruments culturals més elementals proposats per l'escola: la lectura i l'escriptura".
"El problema és més profund i continua latent sota les diverses formes estructurals i metodològiques: l'escola de tots no s'ha convertit a l'escola per a tots".
"Ara que tothom va a escola són moltíssims menys els que poden trobar en la seva família les necessària basis-models culturals".
"Una escola que vulgui ser realment una escola de tots i per a tots, ha de preocupar-se per oferir a tothom aquelles bases, aquelles motivacions, aquells models culturals imprescindibles :per construir-se un patrimoni de coneixements, d'habilitats, de competències".
"El professor no és el saber sinó el mediador del saber".
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario